9 клас 1 тема

31.10.2014 16:05

 

І варіант

  1. Моніторинг це: а) метод дослідження структур та явищ за допомогою їх спрощеної імітації; б) метод систематичного спостереження  що дає можливість прогнозувати перебіг певних явищ і подій; в)практичний метод за допомогою якого описуються певні форми організмів чи явища; г)метод при використанні якого дослідник має можливість змінювати перебіг процесів і спостерігати за цими змінами.
  2. Експеримент це: а) метод дослідження структур та явищ за допомогою їх спрощеної імітації; б) метод систематичного спостереження  що дає можливість прогнозувати перебіг певних явищ і подій; в)практичний метод за допомогою якого описуються певні форми організмів чи явища; г)метод при використанні якого дослідник має можливість змінювати перебіг процесів і спостерігати за цими змінами
  3. Живі системи відрізняються від неживих: а)за структурою; б) за функціями; в) за структурою і функціями;г) за обміном речовин.
  4. Узагальнена сукупність фактів називається: а) прогноз; б) гіпотеза; в) експеримент; г) теорія.
  5. Клітинну теорію сформулювали: а) Ж.-Б. Ламарк; б) В.І. Вернадський; в) Т. Шванн; г) М. Шлейден.
  6. Встановіть відповідність між біологічними науками і об’єктами дослідження:

1.Ботаніка

А.Прокаріоти

2.Зоологія

Б. Гриби

3.Бріологія

В. Профілактика та лікування захворювань.

4. Альгологія

Г. розділ профілактичної медицини, що розробляє заходи для збереження здоров’я.

5.Ентомологія

Д. Тканини

6. Бактеріологія

Е. Рослини

7.Вірусологія

Є. Комахи

8. Мікологія

Ж. Мохи

9.Палеонтологія

З. Неклітинні форми життя

10.Гістологія

И. Вимерлі організми

11. Медицина

 

І. Тварини

12.Валеологія.

Ї. Водорості

 

  1. Дайте визначення понять: антропогенез, ріст, розмноження.
  2. Назвіть головні біологічні ознаки Homo sapiens.
  3. Перерахуйте тканини рослин.
  4. Назвіть основні соціальні чинники антропогенезу.
  5. Опишіть погляди Ч. Дарвіна.
  6. Назвіть ознаки подібності людини з людиноподібними мавпами.

 


 

ІІ варіант

  1. Моделювання це: а) метод дослідження структур та явищ за допомогою їх спрощеної імітації; б) метод систематичного спостереження  що дає можливість прогнозувати перебіг певних явищ і подій; в)практичний метод за допомогою якого описуються певні форми організмів чи явища; г)метод при використанні якого дослідник має можливість змінювати перебіг процесів і спостерігати за цими
  2. Порівняльно-описові методи це: а) методи дослідження структур та явищ за допомогою їх спрощеної імітації; б) методи систематичного спостереження  що дають можливість прогнозувати перебіг певних явищ і подій; в)практичні методи за допомогою яких описуються певні форми організмів чи явища; г)методи при використанні яких дослідник має можливість змінювати перебіг процесів і спостерігати за цими змінами
  3. Основні ознаки живих організмів: а)ріст та розвиток; б) розмноження; в) дискретність;г) різноманітний елементарний склад; д) подразливість; е) обмін речовин та енергії; є) зміна складу з віком; ж) дихання; з)гомеостаз; и) колообіг.
  4. Науково обґрунтоване припущення: а) прогноз; б) гіпотеза; в) експеримент; г) теорія.
  5. Термін «біологія» запропонував: а) Ж.-Б. Ламарк; б) В.І. Вернадський; в) Т. Шванн; г) М. Шлейден.
  6. Встановіть відповідність між біологічними науками і об’єктами дослідження:

1.Генетика

А.Прокаріоти

2.Еволюційне вчення

Б. Гриби

3. Альгологія

В. Висуває гіпотези про походження життя

4. Бріологія

Г. Водорості

5. Ентомологія

Д. Вивчає психічний стан людини.

6. Вірусологія

Е. Вивчає закономірності спадковості і мінливості

7. Бактеріологія

Є. Комахи

8. Іхтіологія

Ж. Мохи

9. Мікологія

З. Неклітинні форми життя

10.Палеонтологія

И. Риби

11.Психологія.

І. Вивчає вимерлі організми

12.Фізіологія

Ї. Життєдіяльність цілісного організму, його частин.

 

  1. Дайте визначення понять: антропологія, палеонтологія, розвиток.
  2. Назвіть головні суспільні ознаки Homo sapiens.
  3. Перерахуйте тканини тварин.
  4. Назвіть основні біологічні чинники антропогенезу.
  5. Опишіть погляди Ж.-Б. Ламарка.
  6. Назвіть ознаки відмінності людини з людиноподібними мавпами.