10 клас (1)
31.10.2014 16:06
І варіант
- Назва науки, яка вивчає загальні процеси, закономірності і особливості життєдіяльності організмів і взаємозв’язок цих процесів із навколишнім середовищем: а) фізіологія; б) гістологія; в)фенологія; г)мікологія.
- Біологічна наука, яка вивчає мікроскопічну будову та функції тканин: а) мікологія; б) ембріологія; в)гістологія; г)фізіологія.
- Біологічна наука, яка вивчає зародковий розвиток організмів: а)арахнологія; б) генетика; в) ембріологія;г) мамаліологія.
- Наука, що вивчає водорості: а)ліхенологія; б) мікологія; в) альгологія;г) екологія.
- Наука, що вивчає неклітинні форми життя: а)паразитологія; б) ембріологія; в) вірусологія;г) екологія.
- Наукове припущення, яке використовують для пояснення певних явищ: а)факт; б) гіпотеза; в) експеримент;г) прогноз.
- Найдавніший метод біологічних досліджень: а)порівняльно-описовий; б) статистичний; в) експериментальний;г) моніторинг.
- Укажіть, на якому рівні організації живого відбуваються хімічні реакції, збереження та зміни спадкової інформації: а)тканинно-органному; б) клітинному; в) молекулярному;г) популяційно-видовому.
- Назвіть процеси, які вивчаються на клітинному рівні: а)будова і функції органоїдів клітини; б) біохімічні реакції, зберігання та реалізація спадкової інформації; в) розвиток, спеціалізація та механізми ділення клітин; г) будова та функції тканин.
- Назвіть процеси, які вивчаються на популяційно-видовому рівні: а)будова і функції окремих особин; б) взаємовідносини популяцій у біогеоценозах; в) колообіг речовин та енергії в біосфері; г) генофонд видів і популяцій, відносини особин у популяції.
- Встановіть відповідність рівнями організації живого і елементарними одиницями цих рівнів:
1.Аскарида |
А.Молекулярний рівень |
2.Ген |
Б. Клітинний рівень |
3.Лейкоцит |
В. Тканинно-органний |
4. Нирка |
Г. Популяційно-видовий |
5. Популяція |
Д. Організмовий рівень |
- Назвіть відкриття, які належать Ч. Дарвіну, К. Беру, Т. Шванну, Д. Івановському.
ІІ варіант
- Укажіть назву біологічної науки, яка вивчає явища спадковості і мінливості організмів: а) палеоботаніка; б) генетика; в)вірусологія; г)іхтіологія.
- Біологічна наука, яка вивчає мікроскопічну будову, склад, функції, індивідуальний розвиток та еволюцію клітин: а) цитологія; б) ембріологія; в)гістологія; г)фізіологія.
- Наука, що вивчає гриби: а)ліхенологія; б) мікологія; в) альгологія;г) екологія.
- Наука, що вивчає мохи: а)ліхенологія; б) ендокринологія; в) альгологія;г) бріологія.
- Наука, що вивчає лишайники: а)ліхенологія; б) орнітологія; в) альгологія;г) екологія.
- Метод, який дає змогу прогнозувати наслідки різних процесів чи явищ у природі: а)порівняльно-описовий; б) статистичний; в) експериментальний;г) моніторинг.
- Укажіть організми, у яких клітинний рівень організації збігається з організмовим: а)аскарида; б) амеба; в) улотрик;г) хлорела.
- Укажіть, на якому рівні організації живого відбуваються вільний обмін спадковою інформацією та передавання її нащадкам у межах виду: а)тканинно-органному; б) клітинному; в) на рівні організму ;г) популяційно-видовому.
- Назвіть процеси, які вивчаються на молекулярно-генетичному рівні: а)будова і функції органоїдів клітини; б) біохімічні реакції, зберігання та реалізація спадкової інформації; в) механізми ділення клітин; г) будова особини.
- Доказом належності всіх людських рас до одного виду є: а)будова мозку; б) колір шкіри; в) будова кисті; г) народження дітей у мішаних шлюбах.
- Встановіть відповідність між живими системами і рівнями організації:
1.Березовий гай |
А.Молекулярний рівень |
2.Еритроцит |
Б. Клітинний рівень |
3.ДНК |
В. Тканинно-органний |
4. Корінь рослини |
Г. Популяційно-видовий |
|
Д. Екосистемний рівень |
- Назвіть відкриття, які належать Г. Менделю, В. Гарвею, Ж.Б. Ламарку, В. Вернадському.